Szanowni Państwo,
W związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Wzrost efektywności energetycznej w sektorze publicznym w Gminie Raków poprzez kompleksową termomodernizację budynku Urzędu Gminy" nastąpiła zmiana adresu Urzędu Gminy w Rakowie. Obecnie Urząd Gminy w Rakowie mieści się przy ul. Jana Sienieńskiego 20, 26-035 Raków. Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności, Dowody osobiste - mieszczą się przy ul. Ogrodowej 1, 26-035 Raków. Aktualne dane teleadresowe: Urząd Gminy w Rakowie - stanowiska pracy - telefony

gov eadministracja

Zachęcamy wszystkich Mieszkańców gminy Raków oraz Klientów Urzędu Gminy Raków do komunikacji w sprawach urzędowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Taka forma kontaktu pozwala na zachowanie bezpieczeństwa zdrowotnego nas wszystkich i jednocześnie usprawnia załatwianie wielu spraw.

Załatwianie spraw w urzędach za pomocą komunikacji elektronicznej nie jest trudne. Aby Państwu w tym pomóc publikujemy poniżej materiały przygotowane przez Ministerstwo Cyfryzacji i zachęcamy do zapoznania się z nimi.

Przypominamy również, że z Urzędem Gminy Raków można się kontaktować

  • telefonicznie pod numerami:
    41 3535018
    41 3535030
    41 3535063
    wykaz numerów do poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu Gminy Raków: https://rakow.pl/informator-teleadresowy/urzad-gminy-rakow-stanowiska-pracy-telefony.html
  • za pomocą komunikacji e-mail pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
  • za pomocą usług Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) na platformie ePUAP - adres skrytki: /n4445hvknv/SkrytkaESP - wymagany sposób komunikacji w przypadku chęci uzyskania Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP).

Poniższy materiał pochodzi z: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/sprawy-urzedowe-zalatwiaj-online-podpowiadamy-jak-to-zrobic

Czy wiecie, że niemal wszystkie sprawy urzędowe możecie załatwić przez internet? Jeśli pierwszy raz słyszycie o takiej możliwości, nie martwcie się – wszystko Wam wytłumaczymy. Zaczynamy?

Możecie na nas liczyć! Nie tylko podpowiemy, jakie sprawy są do załatwienia online, ale i przejdziemy przez nie z Wami krok po kroku. Zaczynamy od podstaw. Dzisiaj dowiecie się, czego potrzebujecie, by korzystać z e-administracji i pod jaki adres się udać… Oczywiście adres internetowy. Startujemy.

Po pierwsze - profil zaufany

Przede wszystkim do załatwiania spraw urzędowych przez internet potrzebujemy profilu zaufanego (PZ). Nie wiecie, co to takiego? To tzw. środek identyfikacji elektronicznej. Brzmi skomplikowanie, prawda? W praktyce to jednak bardzo proste, a co najważniejsze – bardzo pomocne.

- Profil zaufany to zbiór danych o nas samych. W internecie, tak jak podczas osobistej wizyty w urzędzie, musimy udowodnić, że my to my. W sieci nie wylegitymujemy się dowodem osobistym, dlatego właśnie potrzebujemy profilu zaufanego – tłumaczy minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Mówiąc inaczej – profil zaufany to nasze elektroniczne dane. Każdy z nas może mieć tylko jeden profil zaufany – jest on przypisany do konkretnego, niepowtarzalnego numeru PESEL. Profil zaufany jest ważny 3 lata. Dlatego jeśli właśnie sobie przypomnieliście, że kiedyś go zakładaliście, sprawdźcie kiedy to było. Jeśli Wasz PZ skończył 3 lata – załóżcie nowy.

Obecnie z profilu zaufanego korzysta ponad 5,5 miliona Polaków. Warto do nich dołączyć.

Jak założyć PZ? Sposoby są dwa. W obecnej sytuacji najlepiej to zrobić korzystając z bankowości elektronicznej. Taką możliwość dają największe polskie banki. Ich listę znajdziecie na stronie www.pz.gov.pl

Drugi sposób na założenie profilu zaufanego to wypełnienie wniosku w internecie, a później potwierdzenie swojego PZ w punkcie potwierdzającym. Takie punkty to m.in. poczty, urzędy gmin czy starostwa. Nie chcemy Was jednak narażać na ryzyko, dlatego - jeśli to możliwe – załóżcie profil przez bankowość elektroniczną. Jeśli nie macie konta, bądźcie cierpliwi – pracujemy nad rozwiązaniem, które umożliwi Wam założenie PZ bez konta w banku i wizyty w punkcie potwierdzającym.

Wideo

Po drugie - GOV.PL

Jeśli założyliście już profil zaufany i chcecie zacząć załatwiać online sprawy urzędowe, jest tylko jeden adres, pod który powinniście się udać – na stronę www.GOV.pl.

- To portal, który powstał po to, by ułatwiać życie obywatelom. Znajdą tam informacje ze wszystkich ministerstw, ale i wszystkie dostępne e-usługi – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Aby ułatwić wyszukiwanie pogrupowaliśmy je w kategorie. Można też skorzystać z wyszukiwarki. Poruszanie się po portalu jest bardzo intuicyjne, nawet dla osób, które rzadko korzystają z internetu – dodaje szef MC.

A jakie e-usługi (czyli sprawy urzędowe, które można załatwić przez internet) znajdziecie na GOV.PL?

Oto tylko kilka

W kolejnych dniach krok po kroku wytłumaczymy Wam, jak z nich skorzystać.

Co ważne, każdy kto ma profil zaufany i wejdzie na GOV.pl może też zalogować się do konta Mój GOV (prawy górny róg strony).

To miejsce, w którym znajdziemy nie tylko wszystkie swoje dane, dostęp do e-usług, ale i… nową skrzynkę służącą do wymiany korespondencji z urzędami. Dzięki Mój GOV, aby wysłać pismo do urzędu nie musimy wchodzić na platformę ePUAP!

- Dzięki internetowi, niezależnie od sytuacji w jakiej się znaleźliśmy, urzędy są dla nas otwarte 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Korzystanie z e-administracji nie jest trudne – przekonuje minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Warto dobrze wykorzystać czas w domu, np. załatwiając urzędowe zaległości – dodaje szef MC.

Więcej informacji na www.GOV.PL

Działajmy razem przeciwko koronawirusowi!

Przez najbliższy czas musimy zrobić wszystko, aby zapobiec szybkiemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce. Stąd szerokie działania rządu – takie jak zawieszenie zajęć w szkołach, przedszkolach, żłobkach i na uczelniach. Odwołanie imprez masowych. Jest to możliwe dzięki specustawie w sprawie przeciwdziałania koronawirusowi.

Wiele jednak zależy od Ciebie!

  • Unikaj skupisk ludzkich, jeśli możesz – udaj się na pracę zdalną.
  • Myj często ręce, nie dotykaj bez potrzeby twarzy.
  • Zwracaj uwagę innym na właściwe zachowania!

Wszystkie niezbędne i wiarygodne informacje można znaleźć na: gov.pl/koronawirus.

Jeśli masz objawy towarzyszące koronawirusowi, zadzwoń do najbliższej stacji sanitarno-epidemiologicznej lub na infolinię NFZ pod: 800 190 590.

Wydział Komunikacji
Ministerstwo Cyfryzacji