• Raków - ponad 450 lat historii
    Raków - ponad 450 lat historii

    27 marca 1567 r. kasztelan żarnowski Jan Sienieński otrzymuje od króla kontrakt lokacyjny dla Rakowa

  • Raków - widok na Rynek
    Raków - widok na Rynek

    Po prawej stronie Sanktuarium Matki Bożej Cudownej Przemiany, w tle fragment "Jeziora Chańcza"

  • "Jezioro Chańcza" - widok od strony msc. Chańcza

    To sztuczne jezioro jest miejscem wypoczynku wielu wczasowiczów

  • "Jezioro Chańcza"

    W tle panorama gminy Raków - pasma górskie - z lewej Ociesęckie, od środka do prawej Orłowińskie. W oddali "Święty Krzyż".

  • Bardo
    Bardo

    Pogranicze gminy, z lewej u dołu wąwóz Prągowiec - unikalne miejsce w Polsce, gdzie można znaleźć skamieniałości sprzed 400 mln lat

  • "Jezioro Chańcza" - widok od strony tamy
    Największy zbiornik wodny na terenie województwa świętokrzyskiego
  • Zlewisko dwóch rzek
    Zlewisko dwóch rzek

    Czarna i Łagowica tworzą zlewisko, dające początek sztucznemu zbiornikowi wodnemu - "Jezioru Chańcza" 

  • Szumsko-Kolonia - pola uprawne
    Szumsko-Kolonia - pola uprawne

    Gmina Raków jest gminą turystyczno-rolniczą. Pola uprawne i czyste lasy zajmują większość terenów gminy.

  • Koziel - panorama
    Koziel - panorama

    Zdjęcie wykonane u podnóża góry Zamczysko (422m npm.) w stronę miejscowości Ociesęki

  • Zachód słońca nad
    Zachód słońca nad "Chańczą"

Szanowni Państwo,
W związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Wzrost efektywności energetycznej w sektorze publicznym w Gminie Raków poprzez kompleksową termomodernizację budynku Urzędu Gminy" nastąpiła zmiana adresu Urzędu Gminy w Rakowie. Obecnie Urząd Gminy w Rakowie mieści się przy ul. Jana Sienieńskiego 20, 26-035 Raków. Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności, Dowody osobiste - mieszczą się przy ul. Ogrodowej 1, 26-035 Raków. Aktualne dane teleadresowe: Urząd Gminy w Rakowie - stanowiska pracy - telefony

plakat informacyjny

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach informuje, iż otrzymał środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Limit środków KFS do rozdysponowania w naborze wynosi 1.100.000,00 złotych. Zapraszamy pracodawców z terenu powiatu kieleckiego do składania nowych wniosków o przyznanie środków z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców.

Termin naboru wniosków:

27.01.2025 r. do 29.01.2025 r.

Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z §6 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach przy rozpatrywaniu wniosków o KFS, będzie brał pod uwagę:

  1. Zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na 2025 r. tj.:

PRIORYTET nr 1 – Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie czy województwie.

Wniosek będzie spełniał wymóg tego priorytetu, jeżeli kształcenie ustawiczne będzie zgodne z zawodem deficytowym wymienionym w wykazie, bez względu na aktualne stanowisko osoby wskazanej do objęcia kształceniem, pod warunkiem, że w uzasadnieniu potrzeby odbycia kształcenia ustawicznego pracodawca deklaruje zatrudnienie pracownika na stanowisku nowym, zgodnym z kształceniem ustawicznym lub pracownik będzie wykonywał nowe zadania zgodne z kierunkiem tego kształcenia.

Wykaz zawodów deficytowych w województwie świętokrzyskim zgodny z ,,Barometrem zawodów 2025”:

  • Elektrycy, elektromechanicy i elektromonterzy
  • Kierowcy autobusów
  • Kierowcy samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych
  • Lekarze
  • Monterzy instalacji budowlanych
  • Nauczyciele praktycznej nauki zawodu
  • Nauczyciele przedmiotów zawodowych
  • Nauczyciele szkół specjalnych i oddziałów integracyjnych
  • Operatorzy i mechanicy sprzętu do robót ziemnych
  • Operatorzy obrabiarek skrawających
  • Pielęgniarki i położne
  • Psycholodzy i psychoterapeuci
  • Robotnicy budowlani
  • Samodzielni księgowi
  • Spawacze
  • Ślusarze

PRIORYTET nr 2 - Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

Pracodawca zobligowany jest dołączyć oświadczenie, które stanowi integralną część wniosku i udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu 3 miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź zostały/ będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a pracownicy objęci kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/planowanymi do wprowadzenia zmianami.

Decyzja czy złożony wniosek wpisuje się w priorytet nr 2 zostanie podjęta na podstawie wiarygodnego dokumentu dostarczonego przez wnioskodawcę, np. kopii dokumentów zakupu, decyzji dyrektora/zarządu o wprowadzeniu norm ISO, itp., oraz logicznego i wiarygodnego uzasadnienia.

Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu nr 2 można objąć jedynie pracownika, który w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/ na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystał z nowych technologii i narzędzi pracy lub wdrażał nowe procesy.

PRIORYTET nr 3 - Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku;

Priorytet powyższy oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1371).
Przywołane rozporządzenie dotyczy następujących gmin:

  1. w województwie dolnośląskim:
    • wszystkie gminy położone na terenie powiatów bolesławieckiego, dzierżoniowskiego, jaworskiego, kamiennogórskiego, karkonoskiego, kłodzkiego, legnickiego, lubańskiego, lwóweckiego, średzkiego, świdnickiego, wałbrzyskiego, wołowskiego, ząbkowickiego, zgorzeleckiego i złotoryjskiego oraz miasta na prawach powiatu Jelenia Góra, Legnica i Wałbrzych,
    • w powiecie głogowskim - gmina miejska Głogów, gmina wiejska Głogów, gmina Kotla, gmina Pęcław i gmina Żukowice,
    • w powiecie górowskim - gmina Jemielno,
    • w powiecie lubińskim - miasto i gmina Ścinawa,
    • w powiecie oławskim - gmina miejska Oława i gmina wiejska Oława,
    • w powiecie strzelińskim - gmina Strzelin,
    • w powiecie wrocławskim - gmina Kąty Wrocławskie, gmina Mietków i gmina Sobótka;
  2. w województwie lubuskim:
    • w powiecie krośnieńskim - gmina Dąbie i gmina Krosno Odrzańskie,
    • w powiecie nowosolskim - gmina Bytom Odrzański, gmina Kolsko, gmina miejska Nowa Sól, gmina wiejska Nowa Sól, gmina Otyń i gmina Siedlisko,
    • w powiecie słubickim - gmina Cybinka i gmina Słubice,
    • w powiecie wschowskim - gmina Szlichtyngowa,
    • w powiecie zielonogórskim - gmina Bojadła, gmina Czerwieńsk, gmina Nowogród Bobrzański, gmina Sulechów, gmina Trzebiechów i gmina Zabór,
    • w powiecie żagańskim - gmina miejsko-wiejska Szprotawa i gmina wiejska Żagań oraz miasto Małomice i miasto Żagań;
  3. w województwie opolskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów brzeskiego, głubczyckiego, kędzierzyńsko-kozielskiego, krapkowickiego, nyskiego, opolskiego i prudnickiego;

  4. w województwie śląskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów bielskiego, cieszyńskiego, pszczyńskiego i raciborskiego oraz miasto na prawach powiatu Bielsko-Biała.

Warunkiem skorzystania ze środków priorytetu jest prowadzenie działalności na terenie którejkolwiek z gmin z wykazu oraz oświadczenie pracodawcy o konieczności nabycia nowych umiejętności czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy z powołaniem się na odpowiedni przepis.

PRIORYTET nr 4 - Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy;

Priorytet adresowany do wszystkich zainteresowanych pracodawców. Nie ma znaczenia kod PKD czy profil działalności.

Szkolenia powinny zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:

  • do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,
  • dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,
  • rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje w zespołach.
  • do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy
  • na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji
  • dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki nieprawidłowości.

PRIORYTET nr 5 – Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m. in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej;

Powyższy priorytet adresowany jest do pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę w zakresie poprawy szeroko pojętego zdrowia psychicznego.

Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:

  • rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego
  • przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi
  • skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy
  • różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych
  • promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem.

PRIORYTET nr 6 - Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy;

W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców, którzy adresują specyficzne potrzeby.

Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:

  • doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu / branży;
  • doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu;
  • rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.

Pracodawca zobligowany jest dołączyć do wniosku oświadczenie o zatrudnianiu obcokrajowca.

PRIORYTET nr 7 - Wspieranie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych;

Warunkiem skorzystania z powyższego priorytetu jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych. Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87 - Pomoc społeczna z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania.

PRIORYTET nr 8 - Wsparcie kształcenia ustawicznego w zakresie umiejętności cyfrowych.

Składając wniosek o dofinansowanie podnoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie.

PRIORYTET nr 9 – Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną

Powyższy priorytet adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia
w obszarze szeroko pojętej ekologii.

  1. Ponadto, PUP przy rozpatrywaniu wniosków o KFS będzie brał pod uwagę
    1. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy,
    2. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług kształcenia ustawicznego,
    3. Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego,
    4. W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego,
    5. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS,
    6. Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
    7. Uzasadnienie odbycia kształcenia ustawicznego powinno być wiarygodne, a umiejętności nabywane przez uczestnika kształcenia powinny uprawdopodobnić utrzymanie przez niego zatrudnienia. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS,
    8. Dofinansowanie ze środków KFS ma charakter fakultatywny, co oznacza, że Dyrektor PUP może przyjąć wniosek do realizacji, odrzucić, wezwać do poprawienia lub przystąpić do negocjacji. W sytuacjach budzących wątpliwości, m.in. w przypadku ceny/kosztów kształcenia odbiegającego od zazwyczaj spotykanych na rynku usług szkoleniowych, pracodawca może być proszony o wyjaśnienia i szczegółowe uzasadnienie dofinansowania kształcenia ustawicznego u danego usługodawcy.
    9. Niezłożenie wyjaśnień, niepodjęcie przez Pracodawcę negocjacji lub brak zgody na zmianę ceny może spowodować negatywne rozpatrzenie wniosku.:

Od negatywnej oceny wniosku nie przysługuje odwołanie. Wnioski nie są rozpatrywane w trybie decyzji administracyjnej, stąd nie podlegają procedurze odwoławczej.

Urząd Pracy nie będzie ponosił wydatków na określanie potrzeb pracodawców. Środki będą przeznaczone wyłącznie na kształcenie ustawiczne, ubezpieczenie NNW, badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu oraz egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych.

Z KFS nie jest możliwe dofinansowanie kształcenia ustawicznego, które rozpoczęło się już, bądź zakończyło przed podpisaniem umowy o powyższe wsparcie z PUP.

Urząd zaleca, aby przewidywany termin rozpoczęcia danego działania w ramach kształcenia ustawicznego przypadał nie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia zakończenia naboru wniosków.

WAŻNE!

  1. Przy rozpatrywaniu wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców brana będzie pod uwagę data wpływu wniosku.

Druk wniosku wraz z załącznikami dostępny jest pod adresem: https://kielce.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy.

Wnioski można składać:

  1. w siedzibie Urzędu w Punkcie Obsługi Klienta.
  2. za pośrednictwem poczty tradycyjnej i elektronicznej skrzynki podawczej https://kielce.praca.gov.pl/elektroniczna-skrzynka-podawcza. (decyduje data wpływu do Urzędu);

Dodatkowe informacje na temat Krajowego Funduszu Szkoleniowego można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach pok. 29 i 30, tel. 41-367-16-11, 41-367-11-89.

Multimedia

Raków z lotu ptaka - wideo

Raków z lotu ptaka - fotogaleria

Widok na miejscowość Raków. W centralnej części widok na zrewitalizowany rynek, powyżej fragment "Jeziora Chańcza".

Jezioro Chańcza - fotogaleria

Jezioro Chańcza, na zdjęciu pośrodku zbiornik wodny, po bokach plaże i lasy

Realizowane projekty

Pracownia edukacji ekologiczno-przyrodniczej w szkole podstawowej w Gminie Raków

Zadanie dofinansowane ze środków WFOŚiGW w Kielcach w wysokości
17 512,00 zł

Zakup i montaż instalacji fotowoltaicznej w budynku Straży Pożarnej w Szumsku

Zadanie dofinansowanie ze środków WFOŚiGW w Kielcach w wysokości
22 500,00 zł

 

Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Rakówka i części miejscowości Pułaczów

Grafika. Po lewej stronie u góry flaga biało-czerwona, po prawej stronie godło Polski - biały orzeł w koronie na czerwonym tle, poniżej napis "Dofinansowano ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych"

DOFINANSOWANIE 3 500 000 zł
CAŁKOWITA WARTOŚĆ INWESTYCJI
4 247 670,38 zł

ROZBUDOWA SIECI WODOCIĄGOWO- KANALIZACYJNEJ W REJONIE ULICY ŁAGOWSKIEJ W MIEJSCOWOŚCI RAKÓW

Grafika. Po lewej stronie u góry flaga biało-czerwona, po prawej stronie godło Polski - biały orzeł w koronie na czerwonym tle, poniżej napis "Dofinansowano ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych"

DOFINANSOWANIE 807 670,85 zł
CAŁKOWITA WARTOŚĆ INWESTYCJI
807 670,85 zł

Pracownia edukacyjna w szkole podstawowej-Czyste powietrze,woda,gleba oraz odnawialne źródła energii

Zadanie dofinansowane ze środków WFOŚiGW w Kielcach w wysokości 20 479,76 zł w ramach PROGRAMU DLA GMIN WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO pn. PRACOWNIA EDUKACYJNA W SZKOLE PODSTAWOWEJ” - Czyste powietrze, woda, gleba oraz odnawialne źródła energii.

Cyfrowa Gmina

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19
Dofinansowanie w wysokości 
166 320 zł

cyfrowa gmina naklejka szeroka loga

Unieszkodliwianie wyrobów azbestowych z terenu gminy Raków

nfosgw         wfosgw

Zadanie w 2022 roku zostało dofinansowane ze środków:
Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach – kwota dotacji 21 245,50zł tj. 50% kosztów kwalifikowanych zadania.
Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie – kwota dotacji 21 245,50 zł tj. 50% kosztów kwalifikowanych zadania.

Unieszkodliwianie wyrobów azbestowych z terenu gminy Raków w 2023 roku

MKiS  nfosgw         wfosgw

dzięki wsparciu Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach w formie dotacji, w kwocie 63 288,00 zł.

PLACÓWKI WSPARCIA DZIENNEGO NA TERENIE GMINY RAKÓW

logotypy placowki wsparcia dziennego

Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027

Miejsce realizacji projektu: Gmina Raków
Okres realizacji projektu: 01.01.2024-31.12.2025
Kwota dofinansowania projektu: 2 659 505,65 zł

Placówki Wsparcia Dziennego na terenie Gminy Raków
projekt realizowany przez Gminę Raków w Rakowie w ramach Priorytetu FESW.09.00 Usługi społeczne i zdrowotne,
Działanie FESW.09.05 Wsparcie rodzin oraz pieczy zastępczej.
Numer wniosku: FESW.09.05-IŻ.00-0022/23

Szczegółowe informacje: PLACÓWKI WSPARCIA DZIENNEGO NA TERENIE GMINY RAKÓW

ZAKUP AUTOBUSU DO PRZEWOZU MIESZKAŃCÓW GMINY RAKÓW

dofinansowanie budzet panstwa autobus 350

USŁUGI INDYWIDUALNEGO TRANSPORTU
DOOR-TO-DOOR

FE POWER poziom pl 1 rgb 1

Wniosek o dofinansowanie projektu pt. "Przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu wśród osób z utrudnioną mobilnością w Gminie Raków”, którego inicjatorem jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rakowie uzyskał dofinansowanie w kwocie 384 200,00 zł, które stanowi 100% kwoty projektu.

Wkład Funduszy Europejskich stanowi 84,28% - 323 803,76 zł.

Realizacja projektu będzie trwała w okresie od 01.01.2021 r. do 30.12.2022 r. z trwałością do 31.01.2024 r.

Gmina Raków Przyjazna dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu

Gmina Raków realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pn. Gmina Raków Przyjazna dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu

Celem projektu jest deinstytucjonalizacja opieki nad 45 osobami potrzebującymi wsparcia  w codziennym funkcjonowaniu (w tym min. 29 K) w tym 3 ON (2K) z terenu gminy Raków poprzez rozwój alternatywnych form stacjonarnej opieki dziennej realizowanej w 4 Klubach Seniora do 30.06.2023r.

Dofinansowanie projektu z UE: 745 264,06 PLN

Dofinasowanie projektu z budżetu krajowego: 61 117,19 PLN

kluby seniora logotypy

Do pobrania: PLAKAT

Modernizacja budynku świetlicy w miejscowości Chańcza wraz z doposażeniem

logotypy ue prow 2014 2020

"Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie".

Operacja typu "Inwestycje w obiekty pełniące funkcje kulturalne lub kształtowanie
przestrzeni publicznej" pn. Modernizacja budynku świetlicy w miejscowości Chańcza wraz z doposażeniem
mająca na celu wspieranie lokalnego rozwoju na obszarach wiejskich poprzez modernizację świetlicy
w miejscowości Chańcza.

współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania
"Wsparcie inwestycji w tworzenie, ulepszanie i rozwijanie podstawowych usług lokalnych dla ludności wiejskiej, w tym rekreacji i kultury powiązanej infrastruktury" 
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. 

Nowe perspektywy dla edukacji przedszkolnej w Gminie Raków

01

Gmina Raków realizuje projekt pn. „Nowe perspektywy dla edukacji przedszkolnej w Gminie Raków”.

Celem projektu jest rozszerzenie oferty przedszkoli publicznych dla 141 dzieci (63 Kobiet, 78 Mężczyzn, w tym 1 osoba z niepełnosprawnościami (1 mężczyzna) w wieku 3-6 lat poprzez wprowadzenie dodatkowych zajęć rozwijających jakość edukacji oraz podniesienie kompetencji 5 nauczycieli wychowania przedszkolnego (5 Kobiet) od 01 marca 2024r. do 27 lutego 2026r.

Całkowita wartość projektu: 965 678,00 zł;
w tym wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 859 480,43 zł.

Okres realizacji projektu od marzec 2024r. do luty 2026r.

Miejsce realizacji projektu:
Przedszkole Gminne w Rakowie ul. Łagowska 25, 26-035 Raków;
Oddziały Przedszkolne w Szumsku, Szumsko 42b, 26-035 Raków;
Przedszkole Publiczne w Ociesękach, Ociesęki 63. 26-035 Raków.

Unieszkodliwianie wyrobów azbestowych z terenu gminy Raków w 2024 roku

MKiS  nfosgw         wfosgw

dzięki wsparciu Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach w formie dotacji, w kwocie 48 324,00 zł.

 

USUWANIE AZBESTU Z TERENU GMINY RAKÓW

MKiS  nfosgw         wfosgw

dzięki wsparciu Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach w formie dotacji, w kwocie 70 792,00 zł.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Drogowle

baner 2

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie”.
Operacja typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych”

pn. „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Drogowle”

Mająca na celu poprawę połączenia drogi gminnej z drogą wyższej kategorii poprzez przebudowę odcinka drogi gminnej w miejscowości Drogowle
współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszeniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzania energii”

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020.

Całkowita wartość operacji:
275 924,06 zł
Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach PROW na lata 2014 – 2020: 63,63% kosztów kwalifikowanych: 175 570 zł

Wzrost Efektywności Energetycznej w Sektorze Publicznym w Gminie Raków poprzez Kompleksową Termomodernizację Budynku Urzędu Gminy

Tablica realizacji zadania

Przebudowa ul. T. Kościuszki w Rakowie wraz z budową odcinka sieci kanalizacji deszczowej na działce nr ewid. 2631

tablica

XXX SPORTOWY TURNIEJ MIAST i GMIN
XVI EUROPEJSKI TYDZIEŃ SPORTU dla WSZYSTKICH
21–27 września 2024 r.

baner STMiG 2024

Gospodarstwa agroturystyczne

Nasza lokalizacja