Szanowni Państwo,
W związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Wzrost efektywności energetycznej w sektorze publicznym w Gminie Raków poprzez kompleksową termomodernizację budynku Urzędu Gminy" nastąpiła zmiana adresu Urzędu Gminy w Rakowie. Obecnie Urząd Gminy w Rakowie mieści się przy ul. Jana Sienieńskiego 20, 26-035 Raków. Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności, Dowody osobiste - mieszczą się przy ul. Ogrodowej 1, 26-035 Raków. Aktualne dane teleadresowe: Urząd Gminy w Rakowie - stanowiska pracy - telefony

Mikołaj, Gwiazdka, Święta Bożego Narodzenia i Sylwester – chyba nie ma osób, które w tym czasie nie kupiłyby prezentu swoim bliskim i znajomym. Najczęściej szukamy sprzętu elektronicznego, kosmetyków, ubrań, książek i zabawek. Sami też dostajemy podobne prezenty. Ale, co jeśli nie spodoba się nowy krawat, odtwarzacz MP4 albo perfumy? Czy możemy zwrócić je do sklepu? Czy możemy złożyć reklamację?

 

 

 


Pamiętajmy, że konsumentami jesteśmy cały rok. Wykupujemy ubezpieczenia, korzystamy z usług bankowych, sieci telefonii komórkowej, tankujemy paliwo, prowadzimy prace budowlane i dokonujemy setek innych zakupów. Co zrobić, gdy przedsiębiorca nie wywiązuje się z umowy, ewentualnie jakość jego usług, czy towarów pozostawia wiele do życzenia? Kiedy należy nam się odszkodowanie, gwarancja, rękojmia? Na te i inne pytania pomoże odpowiedzieć Rafał Szyba - Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Do jego obowiązków należy między innymi:

  • Bezpłatne poradnictwo konsumenckie i informacja prawna w zakresie ochrony interesów konsumentów.
  • Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
  • Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
  • Udział w postępowaniach w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

 

Z pomocy prawnej Powiatowego Rzecznika Konsumentów może skorzystać każdy mieszkaniec powiatu kieleckiego. Dla Państwa wygody w każdy poniedziałek Rafał Szyba dyżuruje od południa aż do wieczora. Dzięki temu można skorzystać z jego pomocy, np. wracając z pracy. Od wtorku do piątku przyjmuje w godz. 07.15-15.15.

 

Sprawę można przekazać również tradycyjną pocztą.

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Dyżury: poniedziałek w godz. 11.00-19.00, wtorek-piątek w godz. 07.15-15.15.
Al. IX Wieków Kielc 3
25 - 516 Kielce
Tel. (41) 342-18-30