Mikołaj, Gwiazdka, Święta Bożego Narodzenia i Sylwester – chyba nie ma osób, które w tym czasie nie kupiłyby prezentu swoim bliskim i znajomym. Najczęściej szukamy sprzętu elektronicznego, kosmetyków, ubrań, książek i zabawek. Sami też dostajemy podobne prezenty. Ale, co jeśli nie spodoba się nowy krawat, odtwarzacz MP4 albo perfumy? Czy możemy zwrócić je do sklepu? Czy możemy złożyć reklamację? |
Pamiętajmy, że konsumentami jesteśmy cały rok. Wykupujemy ubezpieczenia, korzystamy z usług bankowych, sieci telefonii komórkowej, tankujemy paliwo, prowadzimy prace budowlane i dokonujemy setek innych zakupów. Co zrobić, gdy przedsiębiorca nie wywiązuje się z umowy, ewentualnie jakość jego usług, czy towarów pozostawia wiele do życzenia? Kiedy należy nam się odszkodowanie, gwarancja, rękojmia? Na te i inne pytania pomoże odpowiedzieć Rafał Szyba - Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Do jego obowiązków należy między innymi:
- Bezpłatne poradnictwo konsumenckie i informacja prawna w zakresie ochrony interesów konsumentów.
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
- Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
- Udział w postępowaniach w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Z pomocy prawnej Powiatowego Rzecznika Konsumentów może skorzystać każdy mieszkaniec powiatu kieleckiego. Dla Państwa wygody w każdy poniedziałek Rafał Szyba dyżuruje od południa aż do wieczora. Dzięki temu można skorzystać z jego pomocy, np. wracając z pracy. Od wtorku do piątku przyjmuje w godz. 07.15-15.15.
Sprawę można przekazać również tradycyjną pocztą.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Dyżury: poniedziałek w godz. 11.00-19.00, wtorek-piątek w godz. 07.15-15.15.
Al. IX Wieków Kielc 3
25 - 516 Kielce
Tel. (41) 342-18-30