Szanowni Państwo,
W związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Wzrost efektywności energetycznej w sektorze publicznym w Gminie Raków poprzez kompleksową termomodernizację budynku Urzędu Gminy" nastąpiła zmiana adresu Urzędu Gminy w Rakowie. Obecnie Urząd Gminy w Rakowie mieści się przy ul. Jana Sienieńskiego 20, 26-035 Raków. Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności, Dowody osobiste - mieszczą się przy ul. Ogrodowej 1, 26-035 Raków. Aktualne dane teleadresowe: Urząd Gminy w Rakowie - stanowiska pracy - telefony
Aktualności
„Na dobre i na złe - jest rodzina! Na dobre i na złe - niech się trzyma!” pod takim hasłem, podobnie jak w latach ubiegłych odbył się na terenie naszej szkoły Festyn Rodzinny. 19 maja 2019 roku, już przed 15-stą przybyli pierwsi uczestnicy i zaproszeni goście, by wspólnie świętować zbliżający się Dzień Matki, Dnia Ojca i Dzień Dziecka. Swoją obecnością zaszczycili: Pani Zastępca Wójta Luiza Jurczenko, radni: Pani Małgorzata Gołyska, Pani Dorota Masternak, Pan Stanisław Stempowski, Pan Zbigniew Feldman oraz sołtysi z naszego okręgu: Pani Monika Łukasik, Pani Beata Serwata, Pan Jacek Skuza. Ponadto przybyli druhowie strażacy z OSP Szumsko, Młodzieżowa Drużyna Pożarnicza z Kurozwęk na czele z druhem Tomaszem Januszewskim i przedstawiciel policji Pan Marcin Bandura.
14 maja 2019 r. zakończyła szkolenie ostatnia grupa mieszkańców Gminy Raków uczestnicząca w projekcie „Latająca Akademia Edukacji Cyfrowej”.
Z tej okazji gościliśmy w pracowni komputerowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego wójta Gminy Raków - Damiana Szpaka, koordynatora projektu- phm. Łukasza Muchę oraz Panią Milenę Wichnerę.
Urząd Gminy Raków uprzejmie informuje, że 26 maja 2019 r., w dniu głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego zorganizowano dowóz i odwóz mieszkańców do lokali obwodowych komisji wyborczych zgodnie z poniższym harmonogramem.
We wtorek 21 maja w Urzędzie Gminy w Rakowie odbyło się posiedzenie Zarządu Oddziału Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP. Uczestniczyli w nim przedstawiciele jednostek OSP z Chańczy, Ociesęk, Rakowa, Szumska i Woli Wąkopnej oraz Wójt Gminy Damian Szpak.
Na wstępie Panie Halina Łukasik i Agnieszka Scendo przedstawiły informację na temat realizowanego na terenie gminy projektu „Rakowskie Centrum Rozwoju”, w ramach którego planowane jest również szkolenie dla strażaków ochotników.
XIV Jarmark Świętokrzyski odbył się 19 maja na Świętym Krzyżu. W tym roku pod hasłem „Na góralską nutę”. W uroczystości zaprezentowały się wszystkie gminy powiatu kieleckiego. Każda gmina miała swoje stoisko z kulinarnymi specjałami przygotowanymi przez gospodynie z Kół Gospodyń Wiejskich. Gminę Raków reprezentowały Panie z Koła Gospodyń Wiejskich z Szumska, które na swoim stoisku zaprezentowały swojskie wyroby oraz ciasta. Jarmark rozpoczął się procesją spod Bazyliki Mniejszej na Błonie, gdzie odbyła się msza święta polowa. Eucharystię sprawował o. Marian Puchała, a homilię wygłosił o. Stanisław Jankowicz.
Starosta kielecki wraz z współorganizatorami zapraszają na XIV Jarmark Świętokrzyski - "Na góralską nutę" 19 maja 2019 r. na Świętym Krzyżu.
Szkoła Podstawowa w Bardzie po raz kolejny brała udział w konkursie na zbiórkę surowców wtórnych pod nazwą "Ziemia nie da sobie rady segregujmy więc odpady”. Konkurs trwał od października 2018 r. do kwietnia 2019 r. i skierowany był do uczniów przedszkoli, szkół oraz jednostek straży pożarnej z regionu województwa świętokrzyskiego. Łącznie w czasie zbiórki zebraliśmy: 306 kg makulatury, 593 kg plastiku, 3241 kg szkła. Tak jak w roku ubiegłym nasza szkoła zdobyła II miejsce, zdobywając w nagrodę laptopa.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wraz z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii organizuje drugą edycję cyklu konferencji "Prawo do przedsiębiorczości".
"Prawo do przedsiębiorczości. Małe firmy, wielkie zmiany" to cykl spotkań informacyjnych, w trakcie których opowiemy o zmianach i ułatwieniach w prowadzeniu działalności gospodarczej w Polsce w zakresie prawa przedsiębiorców, prawa podatkowego i prawa zamówień publicznych, a także o ofercie wsparcia MŚP.