Szanowni Państwo,
W związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Wzrost efektywności energetycznej w sektorze publicznym w Gminie Raków poprzez kompleksową termomodernizację budynku Urzędu Gminy" nastąpiła zmiana adresu Urzędu Gminy w Rakowie. Obecnie Urząd Gminy w Rakowie mieści się przy ul. Jana Sienieńskiego 20, 26-035 Raków. Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności, Dowody osobiste - mieszczą się przy ul. Ogrodowej 1, 26-035 Raków. Aktualne dane teleadresowe: Urząd Gminy w Rakowie - stanowiska pracy - telefony
Aktualności
W tym roku w gminie Raków odbyły się dwa jubileusze Kół Gospodyń Wiejskich.
Pierwszy odbył się 08.06.2024r. w Niwach z okazji 10- lecie istnienia i działalności Koła Gospodyń Wiejskich „Ociesanki” w Ociesękach. W programie znalazł się krótki rys historyczny działalności Koła, od początku jego istnienia, który przedstawiła obecna przewodnicząca Aleksandra Kaszuba. Następnie przywitano gości, zaproszono na uroczysty obiad, oraz tort i piękną sesję zdjęciową. Przy dźwiękach muzyki wszyscy uczestnicy spędzili ze sobą miłe chwile.
Wysokie temperatury są zagrożeniem nie tylko dla zdrowia ludzi, ale także dla zwierząt.
W dniu 07.07.2024r. Koło Gospodyń Wiejskich „Rakowianki” z Rakowa wzięło udział w ogólnopolskim konkursie kulinarnym „ Bitwa Regionów” w Sobkowie. Organizatorami konkursu byli Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
Liczba prób wyłudzeń kredytów na cudze dane rośnie. Ministerstwo Cyfryzacji wprowadziło więc do aplikacji mObywatel 2.0 usługę Zastrzeż PESEL. Dzięki niej użytkownik może zastrzec swój numer PESEL, cofnąć zastrzeżenie i ponownie je ustawić. Widzi też, jakie firmy i instytucje sprawdzały jego numer PESEL i z jakiego powodu. Od 1 czerwca 2024 instytucje finansowe będą miały obowiązek sprawdzenia statusu numeru PESEL np. przed udzieleniem pożyczki.
GMINA RAKÓW realizuje projekt: Doposażenie jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Rakowie w samochód, sprzęt ratowniczo – gaśniczy, oraz wyposażenie niezbędne do utrzymania gotowości bojowej jednostki KSRG