Szanowni Państwo,
W związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Wzrost efektywności energetycznej w sektorze publicznym w Gminie Raków poprzez kompleksową termomodernizację budynku Urzędu Gminy" nastąpiła zmiana adresu Urzędu Gminy w Rakowie. Obecnie Urząd Gminy w Rakowie mieści się przy ul. Jana Sienieńskiego 20, 26-035 Raków. Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności, Dowody osobiste - mieszczą się przy ul. Ogrodowej 1, 26-035 Raków. Aktualne dane teleadresowe: Urząd Gminy w Rakowie - stanowiska pracy - telefony
Aktualności
12.02.2024r. W Centrum Kongresowym Targów Kielce odbyło się spotkanie dla Kół Gospodyń Wiejskich z województwa świętokrzyskiego polegające na sieciowaniu podmiotów ekonomii społecznej z terenu województwa świętokrzyskiego.
Zgodnie z ustawą Dz.U. z 2023r. poz. 1469, która nałożyła obowiązek na Gminę Raków prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków. Zwracamy się do mieszkańców o wypełnienie druku zgłoszenia posiadanego zbiornika bezodpływowego lub przydomowej oczyszczalni ścieków i niezwłocznie dostarczenie do Urzędu Gminy Raków.
Wójt Gminy Raków ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie lub powierzenie realizacji zadań publicznych dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów uprawnionych w 2024 r.
Od miesiąca września do grudnia 2023 roku Gminne Towarzystwo Sportowe w Rakowie mogło zorganizować na terenie gminy Raków amatorskie zajęcia sportowe, rozgrywki i turnieje dla dzieci i młodzieży do 18 roku życia, stwarzając możliwość aktywnego zagospodarowania wolnego czasu. Działania sportowe realizowano w ramach Programu Prewencyjnego Dobra Drużyna PZU.
W dniu 01.12.2023 r. odbyło się uroczyste otwarcie świetlicy wiejskiej w Nowej Hucie.
W otwarciu uczestniczyli Wójt Gminy Raków, Sołtys miejscowości Nowa Huta, Rada Sołecka oraz mieszkańcy. Świetlica wiejska została otwarta po wykonaniu kompleksowych prac remontowych pośród których należy wymienić wykonanie nowego dachu, remont tynków wewnętrznych, wymianę instalacji elektrycznej, stolarki wewnętrznej, wykonanie gładzi i malowanie. Dodatkowo budynek został docieplony, a w środku zamontowano ogrzewanie elektryczne. Wokół budynku wykonano odwodnienie oraz opaskę, a w miejsce starych schodów wykonano rampę z barierkami i zadaszeniem.
W dniu 9 stycznia 2024 roku w Sali Rycerskiej Zamku Królewskiego w Sandomierzu, członkowie Zarządu Lokalnej Grupy Działania „Białe Ługi” Zdzisław Pniewski – Prezes Zarządu oraz Anna Niedziela – Członek Zarządu podpisali umowę przyznania pomocy na wdrażanie Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2023-2027 – ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu „Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027”.
Ze względu na wdrożenie od 29 grudnia 2023 r. nowych rozwiązań technicznych w zakresie wnioskowania o dowód osobisty Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wraz z Centralnym Ośrodkiem Informatyki informuje, że na terenie całego kraju 28 grudnia 2023 r. jedynie:
- do godz. 12.00 będzie możliwe stacjonarne (w urzędach) składanie wniosków o dowód osobisty,
- do godz. 9.00 działać będzie elektroniczna usługa składania wniosku o dowód dla dziecka lub podopiecznego.
! Procedura składania wniosku zajmuje określoną ilość czasu i musi zakończyć się w systemie elektronicznym przed ww. godzinami. Wobec powyższego osoby chcące wnioskować w tym dniu o dowód osobisty proszone są o wcześniejsze rozpoczęcie procedury (w tym w szczególności o wcześniejszą wizytę w urzędzie). W przeciwnym razie rozpoczęta procedura może zostać niezakończona.
W tym dniu wydanie wcześniej wyprodukowanego dowodu osobistego będzie możliwe.
Od 29 grudnia 2023 r. (piątek) System Rejestrów Państwowych w zakresie obsługi dowodów osobistych powinien działać w pełnym zakresie.