Szanowni Państwo,
W związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Wzrost efektywności energetycznej w sektorze publicznym w Gminie Raków poprzez kompleksową termomodernizację budynku Urzędu Gminy" nastąpiła zmiana adresu Urzędu Gminy w Rakowie. Obecnie Urząd Gminy w Rakowie mieści się przy ul. Jana Sienieńskiego 20, 26-035 Raków. Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności, Dowody osobiste - mieszczą się przy ul. Ogrodowej 1, 26-035 Raków. Aktualne dane teleadresowe: Urząd Gminy w Rakowie - stanowiska pracy - telefony
Aktualności
17 marca w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach na Dziecięcej Estradzie Folkloru Gminę Raków reprezentował zespół Rakowskie Fijołecki. Mali artyści wykonali dwie ludowe piosenki: polkę „Wieź mnie koniku wieź" i „ Śpiwa Kowalikowej"- trójmiarowy utwór charakterystyczny dla naszego regionu. Ideą, która przyświeca tego typu imprezom jest między innymi krzewienie wśród dzieci piękna ludowej muzyki, kształtowanie tożsamości, wyrabianie w dzieciach postaw społecznych, poczucia dumy ze swego pochodzenia.
Uprzejmie informujemy, że w dniu 30 marca 2018 r. (piątek) Urząd Gminy Raków będzie nieczynny.
Dzień 30 marca 2018 r. zgodnie z zarządzeniem Wójta Gminy Raków jest dniem wolnym od pracy dla pracowników Urzędu Gminy Raków w zamian za dzień 6 stycznia 2018 r. (sobota) tj. Święto Trzech Króli - dzień świąteczny przypadający w innym dniu niż niedziela.
Szanowni Państwo.
Jeżeli mieszkacie na terenie Gminy Raków i zależy Wam na jej rozwoju, podniesieniu komfortu życia i jakości usług publicznych oraz zwiększeniu dochodów budżetowych bez ponoszenia dodatkowych obciążeń finansowych, wskażcie w Urzędzie Skarbowym Gminę Raków jako miejsce zamieszkania.
pod patronatem Wójta Gminy Raków – Pani Aliny Siwonia
"Od grzechu zaczął się jej świat, a że Pan Bóg ją stworzył, a szatan opętał,
jest więc odtąd na wieki i grzeszna, i święta,
zdradliwa i wierna, i dobra i zła,
i rozkosz i rozpacz, i uśmiech i łza,
i gołąb i żmija, i piołun i miód,
i anioł i demon, i upiór i cud,
i szczyt nad chmurami, i przepaść bez dna,
początek i koniec - kobieta, to ja!"
Samorząd Gminy Raków na czele z Panią Aliną Siwonią - Wójtem Gminy Raków po raz kolejny zorganizował spotkanie z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. W budynku Gimnazjum im. Jana Pawła II w Rakowie na specjalne zaproszenie zgromadziły się panie aktywnie działające na terenie gminy Raków – członkinie stowarzyszeń, kół gospodyń wiejskich i związku kombatantów, radne, panie sołtys, dyrektorzy placówek oświatowych z terenu gminy wraz z paniami w nich pracującymi, panie prowadzące działalność gospodarczą i agroturystyczną.
Z okazji przypadającego 11 marca Dnia Sołtysa w imieniu własnym, radnych Rady Gminy Raków oraz pracowników urzędu składam wszystkim Paniom Sołtyskom i Panom Sołtysom serdeczne podziękowania - za pełnienie przez Was tej ważnej i trudnej funkcji.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet składamy wszystkim Paniom - Mieszkankom Gminy Raków,
najserdeczniejsze życzenia doskonałego zdrowia, wielu sił i wytrwałości w rozwiązywaniu codziennych problemów,
wszelkiej pomyślności w życiu osobistym oraz optymizmu i radości na każdy dzień.
Życzymy także pełnej realizacji planów i zamierzeń w sferze zawodowej i społecznej.
Drogie Panie niech sprzyja szczęście Każdej z Was.
Przewodniczący Rady Gminy | Wójt Gminy Raków |
Jerzy Nowak | Alina Siwonia |
Serdecznie zapraszamy dzieci, młodzież, osoby dorosłe oraz seniorów z terenu Rakowa, Chańczy, Ociesęk, Szumska oraz Życin w warsztatach artystycznych. Szczegóły oraz regulamin poniżej.
Jest nam niezmiernie miło poinformować, że Gmina Raków uzyskała dotację na realizację projektu pn. Poprawa jakości powietrza poprzez zwiększenie udziału OZE w wytwarzaniu energii na terenie Gmin Raków i Szydłów”. W ramach działania 3.1 Wytwarzanie i dystrybucja energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych – projekty parasolowe w województwie świętokrzyskim na podstawowej liście projektów zakwalifikowanych do realizacji znalazło się 22 projekty. Pozostałe 9 znajdują się na liście rezerwowej. Nasz wniosek został wysoko oceniony i znalazł się na 6 miejscu listy podstawowej uzyskując 80 pkt.